sobota, 7 stycznia 2012

Sernik waniliowy

Delikatny, lekki, kremowy, ale jednocześnie puszysty i sypki.
Tak napisała autorka blogu Kwestia smaku
Ja i moja rodzinka podpisujemy się pod tym zdaniem :)


Spód:
• 5 pojedynczych batonów Twix (135 g)
• 125 g ciastek Digestive
• 50 g masła, roztopionego

Masa:
• 1 kg twarogu trzykrotnie zmielonego
• 60 g miękkiego masła
• 225 ml śmietany kremówki
• 6 jajek (w temperaturze pokojowej)
• 1 szklanka drobnego cukru do wypieków
• 2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
• wyłuskane ziarenka z 1 laski wanilii
• 3 łyżki mąki ziemniaczanej

Dodatki: truskawki w gęstym syropie

Wykonanie:
Spód: Dno formy o średnicy 25 cm posmarować masłem i wyłożyć papierem do pieczenia, wypuścić go poza obręcz formy, zapiąć obręcz. Boki posmarować masłem. Ciastka Digestive zmiksować blenderem lub dokładnie pokruszyć, wymieszać z roztopionym masłem i posiekanymi batonami Twix. Masą wyłożyć dno formy. Wstawić do lodówki.
Masa: Twaróg przepuścić 3 razy przez maszynkę do mięsa razem z miękkim masłem. Wymieszać ze śmietanką. Żółtka ubić z połową cukru. Białka ubić na pianę razem z resztą cukru (nie na sztywno). Wymieszać twaróg z żółtkami, następnie dodać ekstrakt waniliowy, ziarenka wanilii, mąkę ziemniaczaną, a na koniec połączyć z pianą z białek.
Na dno piekarnika lub dolną kratkę (nie blachę!) wstawić brytfankę lub blaszkę z gorącą wodą z całego czajnika. Masę serową wyłożyć na przygotowany spód. Formę wstawić do piekarnika nagrzanego do 170ºC, na środkową kratkę, na wierzch położyć kawałek folii aluminiowej (sernik zachowa jasny wierzch) i piec przez około 70 - 80 minut, aż sernik będzie ścięty, środek sernika może pozostać delikatnie wilgotny. Stopniowo uchylać drzwiczki piekarnika i powoli studzić sernik wysuwając go z piekarnika. Po całkowitym wystudzeniu zdjąć obręcz formy i włożyć sernik do lodówki na całą noc, bez przykrycia. Podawać z truskawkami w syropie.

Użyłam sera gotowego aksamitnego, więc ominęło mnie mielenie.
Sernik piekłam już dwa razy. Pierwszy zrobiłam z ekstraktem waniliowym, a drugi z pomarańczowym i wyszedł również bardzo smaczny. Jest on bardzo wilgotny i to jest jegą zaletą.
Domownicy pytają kiedy upiekę kolejny :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz