sobota, 28 stycznia 2012

Pizza na cienkim cieście

Już nie pamiętam, które to podejście do pizzy domowej.
Oczywiście wszystkie były jadalne, jednak z ciastem miałam problemy.
Wiele przepisów przejrzałam... i zrobiłam... "perfekcyjną pizzę" wg domowników :)
Jeśli ktoś lubi cienkie ciasto to polecam.


Dla mnie bez wędliny.


Ciasto:
0,5 kg mąki pszennej
8 g drożdży suszonych
ok. 1 łyżki soli
1 łyżeczka cukru
ok. 330 ml ciepłej wody

Dodatki:
salami peperoni
parmezan
ketchup lub sos (koncentrat pomidorowy, zmiażdżony czosnek, oliwa)
papryka
zioła prowansalskie lub oregano

Wykonanie:
Mąkę, drożdże,sól i cukier wymieszać. Dodać wodę i zagnieść. Ciasto jest miękkie, elastyczne.
Podzieliłam na pięć części. Uformować ładne kuleczki, obsypać mąką. Dwie częsci wykorzystałam a resztę schowałam do lodówki.
Z ciasta uformować pizzę. Posmarować sosem pomidorowym. Posypać parmezanem. Nałożyć dodatki. Przełożyć na gorącą blachę (nagrzewałam ją razem z piekarnikiem, 250ºC, obie grzałki). Po włożeniu pizzy blachę ustawiłam na samym dole i wyłączyłam grzałkę dolną. Pieć 7-8 minut.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz