poniedziałek, 13 sierpnia 2012

Mazurek orzechowy


Przepyyyysznyyyyyy!


Przepis znalazłam tu!

Ciasto: 

szklanka orzechów* (użyłam 300 g, L.)
15 dag masła
8 łyżek cukru
pół szklanki mąki (użyłam 80 g, L)
3 białka
tłuszcz i tarta bułka do formy
polewa: 
3 żółtka
8 łyżek cukru
cukier z prawdziwą wanilią
1 łyżeczka mąki ziemniaczanej
orzechy do dekoracji

sposób przygotowania
Orzechy mielę w malakserze. 
Masło ucieram do białości, stopniowo dodaję cukier. 
Z białek ubijam sztywną pianę. 

Składniki ciasta delikatnie mieszam, dodając do utartego masła na przemian przesiana mąkę, pianę i zmielone orzechy. 
(Wymieszałam masę orzechową z mąką, a na końcu dodałam pianę z białek, lekko mieszając ją łyżką, L.)

Ciasto wkładam do formy wysmarowanej tłuszczem i wysypanej tartą bułką (użyłam formy o wymiarach 23x33 cm, ale sądzę, że można w większej, wyłożonej papierem do pieczenia, L.). Piekę około 30 minut w umiarkowanie gorącym piekarniku (piekłam 20 minut w 180 st C, L). 

Przygotowuję polewę : żółtka ucieram z cukrem i cukrem z prawdziwą wanilią. Przesiewam do masy żółtkowej mąkę ziemniaczaną i dokładnie mieszam. 

Upieczone ciasto wyjmuje z piekarnika i natychmiast smaruję polewą, dekoruję kawałkami orzechów i ponownie wstawiam do piekarnika na 3-4 minuty (Piekłam 7 minut, L).

*Orzechy uprażyłam wcześniej przez 10 minut w piekarniku rozgrzanym do 190 st C, L.

PS. Użyłam orzechów zmielonych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz